Stephen King är det denna gång

När jag bestämde mig för att börja skriva hade jag ingen aning var jag skulle börja. Beslutet var taget, men sen då? Så en dag var det dags för mig att skriva tenta. Jag minns inte hur det gick, men oavsett tyckte jag att jag förtjänade en liten gåva. Därför befann jag mig strax i en bokhandel i centrala Linköping där jag strosade runt. Förutom ett spontanköp av två skivor med My Chemical Romance kom jag också hem med en utgåva av Stephen Kings "Att skriva".

Det är den första och hittills enda bok jag läst om hur man skriver och jag tyckte om den. Jag blev också inspirerad till att läsa mer av King. För ungefär 10 - 12 år sedan läste jag mycket av honom bl.a. Det, Cujo och... jag det är nog dem enda jag minns. Idag bestämde jag mig för att tackla hans "Insomnia" eller "Sömnlös" som den heter på svenska.

Jag tycker om sättet han får mig att "känna" situationen. Som när han berättar om Ralph, vars fru är döende i en hjärntumör och hur han hör en klocka ticka inom henne som säger att hennes tid rinner ut. Då känner jag det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0