En deckare i min egen trappuppgång.

Idag var det tvättdag. Jag gick ner med en maskin och satte igång den och kom sedan tillbaka till lägeheten. Jag satte mig vid datorn och körde igång spotify och vred upp volymen.
Jag kunde höra hur grannen stökar på i sin lägenhet. Undrar om han tycker att jag borde vrida ner volymen. Jag vrider ner volymen. Strax därpå ringer det på dörren. Jag undrar om jag tagit någons tvättid eller om jag inte sänkt volymen tillräckligt.

Mycket riktigt är det grannen. Han ber om att få låna telefonen för att ringa polisen.  Han berättar att det nyss hade ringt på dörren hos honom och när han öppnat fick han ett slag i huvudet och förövarna tog sig in i lägenheten och tog hans telefon och dator m.m.

En av förövarna blödde redan innan och det är fullt med blod i trappen nu.

Jag tycker synd om min granne.

Själv brukar jag inte öppna när någon ringer på dörren. Synd egentligen att jag får rätt i den frågan.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Men Anna, du öppnade ju just dörren, för din granne?!

//Rebecka/Beckis från SP3SPC som brukar tjuvläsa din blogg;)

2009-06-18 @ 21:44:24
Postat av: Anna Lu

Haha, jag vet, det är det som är så lustigt, men det var för att jag hörde att hans dörr öppnades och sedan plingade det på. Men nu ska jag inte öppna för någon. Dem är ju helt galna ute i världen.

2009-06-19 @ 06:13:54
Postat av: Svulsten

Du känner inte att du är lite paranoid över det faktumet att inte öppna dörren för någon? Det är väl just människans naivhet och godtroheten gentemot medmänniskan som gör att man känner trygghet. Sen får man räkna med lite smällar för att få ha det bra.



Har ingen aning vad jag egentligen ville ha sagt, så jag slutar här =)

2009-06-19 @ 13:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0