Filmtips

De senaste två dagarna har jag sett 2 riktigt bra filmer:

1: The Big Bad Swim - som handlar om en simskola för vuxna och alla de personligheter som samlas där. Jag tyckte att skådespeleriet var väldigt äkta och filmen kändes som den avspeglade verkligheten. Fick mig att tänka tillbaka på när jag läste Spanska för vuxna.
 

 
2: Rocket Science - om kille som stammar ordentligt, men ändå bestämmer sig för att gå med i debattlaget i skolan. Den kunde ha blivit väldigt förutsägbar och ostig, men den blev inte det. Dessutom är det med lite ögongodis vid namn Nicholas D´Agosto. Musiken är dessutom riktigt bra med: Violent Femmes och Eef Barzelay.




 
Nicholas D´Agosto



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0